Funcționalități generale
Odoo este un ERP Open-Source elaborat de ODOO SA și dezvoltat în colaborare cu comunitatea OCA. Ca arhitectură Odoo este o soluție client-server, partea de server este alcătuită dintr-o suită de aplicații scrise în limbaj Python. Acestea fac preluarea, prelucrarea informațiilor și stocarea acestor în baza de date PostgreSQL. Drept client se poate utiliza orice browser web pentru a accesa serverul. Odoo permite conectarea simultană a mai multor utilizatori la sistem. Fiecărui utilizator i se pot aloca se serie de reguli de acces în aplicație. Utilizatorii pot să-și modifice parola de acces, iar cei cu drepturi de administrare au posibilitatea de a reseta parolele altor utilizatori și de a le modifica drepturile de acces. Sistemul Odoo oferă posibilitatea de prezentarea a datelor în format tabelar, grafic, calendar și formular de date. Datele prezentate pot și sortate, grupate și filtrate după diverse criterii. Rezultatele din rapoarte tabelare pot fi exportate în format *.csv sau *.xls. Sistemul generează documente în format PDF pentru rapoartele cu format tipizat cum ar fi factura, notă de intrare, aviz de expediție, etc.
Odoo este un ERP Open-Source elaborat de ODOO SA și dezvoltat în colaborare cu comunitatea OCA. Ca arhitectură Odoo este o soluție client-server, partea de server este alcătuit dintr-o suită de aplicații scrise în limbaj Python. Acestea fac preluarea, prelucrarea informațiilor și stocarea acestor în baza de date Postgresql. Pe partea de client se poate utiliza un browser web pentru a accesa serverul Odoo, fără a fi necesară instalarea de componente suplimentare. Va prezentam enumerativ, dar nu limitativ, cateva dintre functionalitatile platformei.
Sistemul permite încărcarea de date în masă prin importuri de date în din fișiere *.csv, *.xls. La importul de fișier sunt efectuate toate validările care ar fi efectuate și la operarea manuală. Sunt permise prin import operațiuni de creare înregistrări noi sau de actualizare prin utilizarea unui identificator extern. Fiecare înregistrare din sistem poartă amprenta cu utilizatorul și data la care au fost creată și utilizatorul și data de la ultima modificare. Se poate efectua o căutare rapidă a datelor relaționate utilizând unul sau mai multe câmpuri. De exemplu pentru a caută un produs în se pot tasta câteva litere din numele produsului sau din codul acestuia și sistemul va afișa o listă restrânsă de produse care respectă criteriul introdus. Sistemul preia zilnic în mod automat cursul valutar online de la BNR Accesul utilizatorilor la anumite date poate fi restricționat sau permis, prin folosirea unui sistem foarte eficient de management a drepturilor de acces
Management Depozit
Sistemul Odoo permite gestionarea eficientă a produselor dintr-una sau mai multe locații de stoc reale sau virtuale. Modulul de gestionare a stocurilor are la bază principiul contabil al dublei înregistrări, astfel indiferent dacă este vorba despre recepție, livrare sau lipsă la inventar, produsele sunt mutate de la o locație la altă prin documente de mișcare se stoc.
Produs
Produsul este elementul din Odoo prin care se definește o materie primă, un consumabil, un produs finit, o marfă sau un serviciu. Produsul poartă informații cu privire la tip, denumire, unitate de măsură, categorie, codificare, cod EAN, poză, preț de stoc, preț de listă metoda de evaluare a stocului.
Depozit
Depozitele definite în Odoo sunt detaliate ierarhic prin locații de depozitare. Pentru a oferi funcționalitatea de contrapartidă a fiecărei mișcări de stoc locațiile de depozitare sunt de mai multe tipuri: locații fizice de stocare, locații partenere si locații virtuale
Inventar
Ori de câte ori este nevoie se pot extrage din sistem liste de inventariere pentru oricare locație de depozitare și ajusta inventarul scriptic cu cel faptic.
MIȘCĂRI DE STOC
Mișcarea de stoc reprezintă în Odoo o înregistrare prin care un produs este transferat dintr-o locație în alta, la o anumită dată. Aceste înregistrări se pot găsi în sistem în mai multe stări cum ar fi: ciornă, în așteptare, efectuat sau anulat.
Stoc
Orice mișcare de stoc are impact în imaginea cantitativă/valorică a stocului. Sistemul afișează stocul disponibil care este la moment curent ținând cont de toate mișcările de stoc efectuate și un stocul prognozat în care se ține cont și de mișcările de stoc planificate a fi efectuate (comenzi de vânzare și achiziție confirmate). Evidența stocului se poate ține la preț real sau la preț mediu ponderat.
STOC ONLINE
Vizualizarea în front-end a produselor aflate în stoc se poate face printr-un simplu click.
Management Achiziții
Managementul achizițiilor va permite să întocmiți și să țineți evidența comenzilor de achiziție. Odoo dispune de diverse metode de monitorizare a facturilor și de urmărire a primirii bunurilor comandate. Puteți gestiona recepții parțiale în Odoo, astfel că puteți ține evidența bunurilor care vor fi livrate. Funcționalitățile Odoo de gestionare a reaprovizionării permit sistemului să genereze automat comenzi ciornă de achiziții astfel dacă pentru anumite produse stocul scade sub o valoare limită se va propune achiziția pentru a aduce stocul la nivelul optim.
Management vanzari
Acest modul vă permite să va gestionați obiectivele de vânzări într-un mod efectiv și eficient, ținând evidența tuturor comenzilor de vânzare și istoricul lor. Sistemul de facturare specific și ușor de folosit din Odoo vă permite să țineți evidența simplificată a contabilității, chiar și atunci când nu sunteți contabil. Furnizează o modalitate ușoară de a vă urmări facturile furnizorilor și clienților. Puteți folosi aceasta contabilitate simplificată în cazul în care utilizați o altă aplicație pentru evidența cotabilă. Sistemul de facturare include și emiterea de chitanțe. De asemenea, vă oferă o metodă ușoară de a înregistra plățile și de a urmări datoriile către furnizori și datoriile clienților.
Rapoarte
Platforma include un set complet de unelte, ce permit extragerea din baza de date a unor informații complexe și agregarea lor sub formă de rapoarte personalizate. Rapoartele pot fi grupate și afișate într-un tablou de bord care se actualizează în timp real.
Magazin virtual
Modulul permite definirea de pagini web, de prezentare a produselor, de generare comenzi online și de urmărire a acestora. Orice produs din baza de date poate fi expus în magazinul virtual dacă se dorește. Pentru fiecare produs se pot expune un număr nelimitat de poze și texte adiționale pentru prezentare, editarea acestor date se face direct în pagina de prezentare a produsului de persoana responsabilă de vânzarea online.
Modul CRM
Modul ce se bazează pe un set de strategii, politici și tehnologii destinate atragerii, reținerii și fidelizării clienților. În sens larg, CRM include activitățile aferente departamentelor de marketing, vânzări, financiar și suport tehnic relativ la clienți, potențiali clienți, furnizori și parteneri.
Modul service și mentenanță
Managementul echipamentelor, mașinilor și utilajelor devine foarte eficient prin folosirea acestui modul, ce include numeroase unelte ce pot fi personalizate în funcție de specificul activității: programarea reviziilor, costul de exploatare pe fiecare echipament/utilaj în parte etc
Modul producție
Modulul de producție permite un management complex și complet al tuturor operațiunilor, de la lansarea unei comenzi de producție ce poate fi defalcată în mai multe comenzi de lucru, până la recepția produsului finit. Elaborarea de liste de materiale și fișe tehnologice sunt foarte facile și au un grad mare de flexibilitate. Rapoartele de producție predefinite, pot fi generate din câteva click-uri de mouse. Monitorizarea producției este posibilă și prin scanarea manuală/automată a codurilor de bare alocate pe comandă, utilizator, post de lucru și/sau operațiune.